2009. június 3., szerda

Barcelona után - Bikaviadal 2

Barcelona után együtt jöttünk vissza Madridba. Sajnos nem tudtam sokat lenni Erzsivel és Tibivel :( Kedden ugyanis Patrimonio vizsgánk volt. Erre kedden, a 3 lyukasóránkban tanultunk, meg hétfő este/éjjel. Kedden aztán megírtuk ezt a vizsgát, a tanár azonnal ki is javította, 7-es lett, és mivel az előző 7,6 lett, nem kell megírni az utolsó, nagy vizsgát, ezeknek az átlagából kapjuk meg az év végi jegyet.

De nem lehetett pihenni, hiszen csütörtökön kiselőadást kellett tartanunk arabon. A tanárnő azt mondta, hogy az arab országokról sok mindent tud, de Magyarországról semmit, tartsunk arról. Hát mondtuk jó, könnyű lesz. Na de nem volt olyan könnyű.. kis ország, de nagyon sok dolgot akartunk elmondani... sok minden nem is fért bele sajnos :( Én a történelemről beszéltem, és mivel dunántúli vagyok Győrről, Pannonhalmáról és a Balatonról. Ancsa, mivel Debreceni, beszélt Debrecenről, a Hortobágyról, az Egri és Tokaji borokról. Erről jut eszembe, mindegyikünk mondott még arra a területre jellemző ételeket. Ami nem is olyan egyszerű, mert annyira nagyon nem különülnek el nálunk az ételek tájegységek szerint, mint itt, Spanyolországban, de azért találtunk dolgokat. Én a balatoni halászlevet mondtam, a berét (vagy tócsi, tócsni, cicege...ki hogy szereti..), meg a rétest...ami ugyan nem Dunántúli, de hát ők nem tudták :D No meg a jóféle magyar pálinkák jutottak nekem... :D
Kedd este is jól elidőztünk ezekkel, de akkor még csak kettőig. Szerda éjjel már ha jól emlékszem, négyig fenn voltunk....

Aztán csütörtökön volt egy kis lazítás, Tibivel elmentünk bikaviadalra :D Íme a képek:
(aki nem bírja, ne nézze...) - persze, én is sajnálom a bikát... de ez hozzátartozik ehhez a kultúrához.
Mivel májusban volt San Isidro ünnepe, ez alkalomból 4 vagy 5 héten keresztül nem csak vasárnaponként vannak viadalok, mint normálisan, hanem minden nap. De hihetetlen, mi nép ott volt..tömve volt az aréna, baromi meleg volt, mi ráadásul napos oldalon ültünk, mert oda olcsóbb a jegy. Előtte tömött metrók érkeztek, utána extra módon volt a metrón az ajtózárás, meg a leengedés a metróba, mert ugye az aréna kb 3/5-e metróval ment haza.











1 megjegyzés:

  1. Szinten lattam bikaviadalt,sajnos.A turistacsoportban mindenki menni akart,szoval mi is mentünk.Sajnalom,hogy a belepö araval tamogattam ezt az allatkinzast.

    Nagyon közel ültünk,igy tisztan lattam.A bikat gondolom jol megszurkaltak mielött beengedtek,mert nagyon fel volt duhödve.A torreador nem sokat lengette azt a piros rongyot(aminek nem tudom mi a neve,de nem is erdekel) Egyböl egy segitö bejött es ket kampos dardat szurt a nyakreszbe.Ekkor elkezdett folyni a bika vere.Olyan közel ültünk,hogy szegeny allatnak lattam ahogy a szivverese gyorsul es lattam a felelmet is az allaton.Nekem ez volt az egeszben a legmegrazobb,hogy szegeny allat annyira meg van remülve.Ezutan persze a torreador mar felbatorodott es jobban lengette a rongyat.Kicsivel kesöbb ujjabb ket dardat szurtak a hataba.Ekkor meg jobban folyt a vere es a szivverese egyre gyorsult.A torreador ekkor mar össze vissza ugralt,szegeny allat mar annyi vert vesztett,hogy nem volt teljesen maganal.Majd a torreador elöhuzott egy hosszu kest es leszurta.

    A legelejen volt egy lovas is amit beküldtek a bikahoz azt probalta felöklelni.

    Egy este 8 bikat öltek meg igy.En a 2. utan nem birtam nezni mivel a kest nem jol szurtak be es szegeny alatt ott vergödött a földön.

    Egy orszag kulturajahoz ilyen dolog nem tartozhat.

    VálaszTörlés