2009. június 28., vasárnap

Utolsó hetek

Hát, már megint nem írtam jó rég óta.....
De az Ávilai kirándulás után pörögtek az események. Egy hétig ugyan nem sok minden történt, de szimultán módon kellett 3 vizsgára készülni. Aztán egy pénteki napon tripla szülinapot ünnepeltünk. Először Anaisékkal találkoztunk volna (ő vlt az egyik ünnepelt, egy francia lány). De közben kiderült hogy rossz időpontot kaptunk, egy órával korábban ott voltunk Ibizán :) az Ibiza metrómegállónál. Úgyhogy a várakozást fagyizással ütöttük el. Közben az utcán találkoztunk egy kis csapattal, akik szintén a szülinapra igyekeztek, így kicsit előbb odaértünk. Először azt hittük rossz helyen vagyunk, mert nem sok ismerős arc volt, de gondoltuk nem baj, jó buli lesz. Aztán a lakás belseje felé feltűntek az ismerősök. Kiderült, hogy abban a lakásban vagyunk, ahol Judit (egy szintén erasmusos lány, csak ő egész évben van itt, az itteni nemzetközi osztályon dolgozik a suliban) is lakik. Később megérkezett Anaisék csapata is. Kb 1ig voltunk ott, aztán mentünk a Solhoz, valami bulihelyre, ami állítólag nagyon jó.... hát, néhány pohár ital után tényleg jól éreztük magunkat :D
Utána aztán hétfőn lement az Organización vizsga, 4 napig megint tanulás, mert szombaton volt az Economía vizsga, hétfőn pedig aztán a HR. Az economía miatt 5 napig gyomorgörcsöm volt, de meglett, úgyhogy azóta újra kerek a világ :D
Aztán még hétfőn éjszaka már indultunk is az Andalúziai kis utazásunkra. Ami szerintem nagyon jól sikerült. Természetesen az is megkoronázta, hogy közben tudtam meg, hogy sikerült az economía vizsga :D
Először Granadába mentük, kedd reggelre értünk oda. Kisebb nagyobb bökkenőkkel megtaláltuk a szállásunkat, ami Barcelona után kb egy 5 csillagos szállodának felelt meg.... 2 ágyas szoba, külön zuhanyzóval.... (és potom áron). Aztán már indultunk is, megnéztük az Albaicínt, ez egy olyan nagyon jó kis negyed, olyan stílusú házakkal, amilyenek régen is lehettek a városban. És olyan utcarendszerrel, mint Velence... azaz a térkép semmit nem ért ott. Délután aztán pihentünk egyet, mert a buszon nem sokat aludtunk, meg meleg is volt. Ez a pihenő kicsit hosszúra sikeredett, mert eléggé kivoltunk.... de nem volt gond, mert ott este 10-ig még sütött a nap, utána kezdett el sötétedni. Másnap, azaz szerdán Megnéztük az Alhambrat. Az odajutás érdekes volt. Merthogy a térképünkön nem volt rajta minden utca rendesen, így rendesen elkeveredtünk. Egy bácsi szerencsére segített, felrohantunk a hegyre. Odaértünk. De egy biztonsági féle emberke felvilágosított, hogy ha neten megvettük a jegyet, nem jó a nyomtatvány róla.Fussunk hát el a jegypénztárba, ami kb 10 percre volt. Csakhogy a bemenetel időhöz volt kötve, ezért kellett rohannunk. De sikeresen beértünk. Kb 3-4 órát töltöttünk el bent, abszolút megérte a 13 euros belépőt. Utána kicsit megint pihentünk. Ami kb 30 perc volt, mert boltba kellett kutyagolnunk, hogy ehessünk valamit - ami ott bajos volt, mert ott igazán betartják a sziesztát, és kb este 6ig minden zárva volt. De azért találtunk egyet. Aztán én mentem a katedrálisba, utána találkoztunk Ancsával, és csak úgy nézelődtünk. Csütörtök délelőtt is még ajándékokat néztünk, aztán kimentünk a buszra.
Az út Sevillába 3 órás volt, estefelé odaértünk, megkerestük a diákszállót, aztán indultunk is. Úgy éjfél felé értünk vissza, addig a Plaza de Espanan voltunk, ami ott hihetetlenül szép. Másnap, azaz pénteken a a katedrálist néztük meg, meg a Reales Alcázarest. Utána beültünk enni valahova, meg még sétálgattunk. Olyan ügyesek voltunk, hogy szombatra csak a Plaza de Espana nappali fényképezése maradt. Még elsétáltunk a hozzá közel levő szép épületekhez (Pabellón Mudéjar), itt bementünk egy múzeumba, ami nem tudjuk miért, de ingyenes volt :) A múzeum előtt, pedig rengeteg, de tényleg rengeteg fehér galamb volt... hihetetlenül sok.... Lehetett őket etetni, és össze vissza szálltak a kezünkre... sok képünk van. Onnét busszal az Andalúz parlamenthez mentünk, ami mellett van a Macarena kapu. Aztán kisétáltunk a folyóhoz (itt a Guadalquivir folyik), mert van ott többek között egy érdekes híd is, még megnéztük azt. Utána boltba mentünk, aztán a szállásra a cuccért, aztán busz. Éjfélkor indult vissza Madridba a buszunk, reggel hatra értünk vissza.

Nos, nagyjából röviden és tömören ennyi. Majd holnap megpróbálok feltenni képeket is.

Ésss már csak 4 nap, és otthon vagyok...