2009. április 2., csütörtök

márc 29-31 Pingitzerék Madridban :)

Vasárnap estétől szerda hajnalig két jóbarát, Edina és Nikolett felemelő (és szó szerint, nem idézőjelben!!!) társaságát élvezhettem. Semmit nem változtak elmúlt idő alatt. A két és fél napot végignevettük, rég nevettem ilyen jóízűen. És persze amint azt megszokhattam, ha velük van az ember, mindig történik valami... Például miért is ne, kimegy Getafe-be, mert ott van a szállodájuk, ahova nincs vasárnap este busz. A taxis nem tud angolul, úgyhogy előre kell neki magyarázni, hogy hova vigye őket. "De mondd ám meg neki, hogy a küszöbön, a bejáratnál tegyen le minket...!" "Tesi, ha mi odaérünk a szállóba, én fizetek neked egy italt:-)"
És másnap este is miért ne, kimegyek velük megint..csakhogy akkor már visszafele nincs busz Madridba... sebaj, azért menjünk ki az ipartelepen (és a híres Tirex-es kapun) keresztül a buszmegállóba, hátha mégis... És szerencsém volt, még valahonnan az Isten háta mögül 2 lépéssel jött egy utolsó busz.
A gyrosos (aki nem is ismerte a gyros szót...) nehezen akarja elhinni, hogy van olyan ország, hogy Magyarország, még az után sem, hogy meg lett neki mondva, hogy Ausztria és Románia között van. Elhelyezett minket Olaszországban is... Utána az volt neki hihetetlen, hogy nem angolul és nem is spanyolul beszélünk ott, hanem magyarul. Hiába magyaráztam, hogy van saját nyelvünk.. De azért mire kész lett a gyros, megtanulta, hogy a Gracias=Köszönöm :-)

Nos. De ennyi bevezető után kezdjük az elején. Edináék indulása, érkezése, és a döntés, hogy jönnek, természetesen nem alaposan megfontolt, kigondolt volt.. 3 hete még szó sem volt róla. Vagy talán épp akkor került szóba, de másnap jött nekem a mail, hogy jó lenne, de sajnos nem tudnak jönni. De megint egy nappal később jött az újabb info, hogy már le is foglalták a repülőjegyet :)

Vasárnap este értek ide, negyed órás késéssel. A drága Formule1-es hotel kinn van Getafeban (Madrid mellett egy kisváros). Ahova ki, még csak ki lehet jutni, de ott vasárnap este kb megáll az élet, és még hétköznap este is alig van Madridba busz.
Hétfőn bementem első két órámra, ami fontos volt, utána találkoztunk Moncloánál. Sajnos esett az eső, hideg volt... de a kedvünk jó volt. Főleg miután bementünk itt a szomszédban levő bevásárlóközpontba :) Aztán itt nálunk ettünk kicsit, elállt az eső is közben, és mentünk megnézni a Quatro Torrest, a nagy irodaházakat, meg az Európa kapuját. Még a Debot templom is tervben volt, de már késő volt, és tartottunk tőle, hogy ha még kimegyek hozzájuk, hogyan érek haza. No, ez anélkül is bajos volt, hogy megnéztük volna a templomot. De azért fél egy körülre hazaértem.
Kedden délelőtt a bikaviadal arénánál találkoztunk, bementünk megnézni, aztán irány a Sol, a Plaza Mayor, a királyi palota és végül a Debot templom. Ja, és persze az elején Nikolett nachos-a (ami hivatalos nevén chocolate con churros :) )Aztán délután ők haza, én is haza. Mivel közbejött még valami. Szerda reggel 7-re ki kellett érniük a reptérre, de Getafeból a legjobb esetben is kb fél 9-re értek volna ki. Ezért úgy döntöttünk, hogy miért is ne, le se feküdjünk már éjjel. Nálunk lecuccoltak, és irány az éjszakai városnézés... A harmadik, koromsötétben, pálmafa alatt készült vakus kép után a biztonsági őröket sem érdekeltük tovább, rájöttek, hogy lökött túristák vagyunk (pláne, hogy majd megfagytunk, olyan hideg volt).
Azte terveztük, hogy ezt a városnézést hajnali négyig műveljük, de háromkor már az éjszakai busz megállójában voltunk...amivel négyre itthon is voltunk. Itt még ledőltek másfél órára ők is, én is, aztán fél ötkor pizsiben lekocogtam kiengedni őket, én meg még kicsit sunyhattam. De hiába, az utolsó órán (ami mellesleg fél hétig tartott) már alig éltem.
Edina és Nikolett Barcelonába mentek, még most is ott vannak, majd csak szombaton mennek haza :)

Összegezve a dolgokat, naggyon jó volt, hihetetlenül feldobtak, már nagyon hiányoztak az otthoni jóbarátok :) A többiek még mindig hiányoznak, de most feltöltődtem kicsit.


Edinával az Európa kapuja előtt


Nikolettel a bikaviadalos aréna előtt


Melyik képeslap legyen?


egyet rólam is :)


azért volt egy kis napsütés is...


az éjszakai "túra" előtt


a METRÓN :)


csak mert olyan szép volt az a lilaakác bokor....


Nikolett és Edina a Plaza Mayoron éjszaka :)


A Debot-templom éjszaka


És végül egy újabb plakát-találat :) naná hogy lefotóztuk :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése