2009. március 5., csütörtök

Bilbao-San Sebastian Erasmus 2009 (II.)

Nos, egy hét hallgatás után újra itt...

Bilbaoba péntek reggel indultunk a suli elől, elvileg 8.30kor, ebből spanyolos lazasággal 9.20as indulás lett...Az út 6 órás volt, délután 4kor már a Guggenheim múzeumban voltunk. Nos, itt az épületet megéri megnézni, szép,de a benne levő kiállítás iszonyat..... Kivéve a földszint, ahol a képen látható tulipánok is vannak, plusz még pár érdekes, hatalmas építmény.. (ezt az építészek jobban leírták :) ) Nos, innét a végén már szinte menekültünk is ki. Sétáltunk egy jót Bilbaoban, mivel 8kor találkoztunk a busszal. Addigra eléggé hideg lett, és hát csak kis pulcsikat vittünk magunkkal, a kabátok a buszban maradtak...no akkor nagyon jól jött volna az otthoni pálinka... :)
Aztán 8 helyett fél 9kor indultunk tovább (már sikerült lefaragnunk 20 percet a késésből) és valamikor nem sokkal később befutott a buszunk San Sebastianba. Ott viszonylag gyorsan elfoglaltuk a diákszállókat. Mi hárman voltunk együtt, Lidivel és Andrissal laktunk egy szobában. Kicsit összeszedte magát mindenki, aztán mentünk is az "ir de marcha"-ra. Ez azt jelenti, hogy bárról bárra járt a nép, mindenhol megittunk 1-1 pohár ezt meg azt. Megtudtuk mi a vadász (pestieknek vörösboros kóla) spanyolul -> calimocho. Nos, a társaság a harmadik helyen letáborozott, és onnét szállingóztunk vissza a diákszállókra.

Szombaton délben lementünk a strandra, a fiúk fociztak, sokan elmentek boltba, vásárolgatni, mi Lidivel inkább sétáltunk. Sikerült végigsétálnunk az egész partot, lett egy kis színünk, én 1 picit bementem a vízbe is.... Még eléggé hideg volt. A bátrak úsztak is... nem kell mondani, erre a hétre az egész busznyi ember megfázott, 1-2 szerencsés kivételtől eltekintve... No, visszatérve a hétvégéhez, Lidivel gyűjtöttünk kagylókat, fényképeztünk sokat, aztán visszamentünk a többiekhez. Utána elmentünk kaját venni, szendvicseket csináltunk, és 4kor indult a busz, a két közeli kisebb települést néztünk még meg, amik szintén az óceán partján vannak. No, itt már a sofőr megelégelte a várakozást, pontosan elindultunk, úgyhogy a csapat 3/4-e lemaradt, nélkülük mentünk el. Az első települére mikor odaértünk, szépen szörfözgettek a vízben, fújdogált a szél.... Mi is lementünk sétálni a partra, de kb fél óra múlva olyan hatalmas szél kerekedett, csapkodta a hullámokat, és jött a dagály is... a végén már akkorára fölcsapódott a víz a part szélén, hogy jóval nagyobb volt mint egy ember...de ez a képen látszik is (itt lejjebb :) )A következő település is szép volt, igaz itt már eléggé fáztunk, mert nem számítottunk akkora szélre... de szerencsére Lidinél ott volt az egész pulcsikészlete :) Itt nem volt semmi extra, persze szép volt, de már sötétedett, meg olyan sok időnk sem volt. Aztán 8-kor visszaindultunk San Sebastianba, ott olyan össze-vissza megvacsiztunk, mindenki vett valamilyen italt, bedobtuk a közösbe, és most már ott maradtunk a diákszállón. Hát ez az este hozta igazán össze a csapatot (no meg a pia, ahogy Andris mondta :) ) Éjjel 1kor még kimentünk a mólóra azzal a céllal, hogy ott leszünk egy kicsit, dumálunk, a maradék italokat is elfogyasztjuk, nehogymá haza kelljen vinni valamit, és kitalálták hogy elmegyünk vmi bulihelyre....Amiből nem tudjuk, lett-e valami, mert három után már kezdtünk visszaszállingózni a szállásra.

Vasárnap délben, 1 körül indultunk vissza Madridba. Amilyen jó volt addig a két napban az idő, annyira elromlott hazafelé... Még jeges esőt is kaptunk.. :S

Este nyolc körül értünk a sulihoz, azaz én 10 körül értem haza...